سردار شریفی گفت: در صورت تأمین زمین در ایلام کار ساخت ۲۱۰۰ واحد مسکونی برای رزمندگان آغاز خواهد شد 
کد خبر: ۹۵۲۶۲۱۲
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار ابوالقاسم شریفی رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه قرارگاه مسکن معسرین استان ایلام که عصر امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه با حضور فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) ، سردار سلمانی فرمانده فراجا استان ، فرمانده مرزبانی ، نماینده ارتش و جمعی از مدیران و نماینده های ادارات راه و شهرسازی، کمیته امداد ، بهزیستی در محل ستاد سپاه استان برگزار شد گفت: 

 امروز برای تامین مسکن رزمندگان ایلامی که دارای بیش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه بوده و فاقد درآمد و شغل می باشند ، بحث و بررسی شد.

 

رییس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از مجموع چهار و نیم میلیون رزمنده در کل کشور تعداد ۱۳۰ هزار نفر شناسایی شده که فاقد درآمد و شغل هستند و برابر مصوبات شورای عالی رزمندگان با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح و وزرای مربوطه و فرماندهان نیروهای مسلح مقرر شد ه است که برای ۵۰ هزار نفر از رزمندگان معسر و بی بضاعت و فاقد مسکن مسکن تهیه شود.

 

شریفی اظهار داشت: وزارت مسکن و شهرسازی تهیه زمین و مجوزهای لازم و وام ۴۵۰ میلیون تومانی را بر عهده دارند و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران با کمک دولت پیگیر ساخت مسکن رزمندگان خواهند بود.

وی افزود : برابر مصوبات شورای عالی مسکن که با حضور ریاست جمهوری در خرداد ماه امسال برگزار شد مقرر شد که دهک های یکم تا چهارم رزمندگان ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک های پنجم و ششم ۳۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض برای تامین مصالح در اختیار قرارگاه مسکن قرار گیرد.

 

سردار ابوالقاسم شریفی با اشاره به وضعیت مسکن رزمندگان در استان ایلام گفت: متأسفانه در استان ایلام علیرغم پیگیری های فراوان تاکنون زمین مورد نیاز تأمین نشده است و به محض تأمین زمین ، کار ساخت مسکن برای ۲۱۰۰ نفر از رزمندگان آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: برای تسریع در ثبت نام رزمندگانی که توانایی واریز مبلغ اولیه برای مسکن را ندارند ، صندوق دوم در وزارت مسکن و شهرسازی ایجاد شده و نیازی به پرداخت وجه ندارند و با توجه به اینکه عزیزان رزمنده شناسایی شده اند ، اطلاعات آن‌ها بصورت متمرکز به صندوق ارسال شده و نیازی به مراجعه اشخاص نمی باشد و در صورتی که فرم ج آنان سبز باشد و زمین مورد نظر آماده شود، وارد پروژه‌های ساخت مسکن خواهند شد. 

 

سردار شریفی با اشاره به وضعیت مسکن رزمندگان در کل کشور گفت: کار تهیه زمین و ساخت ۵۷۰۰ واحد مسکونی برای رزمندگان در ۱۱ استان کشور از قبیل استان مرکزی، یزد ، بوشهر و در تهران مناطقی همچون فیروز کوه ، دماوند ، پرند ، قرچک آغاز شده است.

 

وی در رابطه با زمان اجرای پروژه‌های مسکن گفت: واحد های مسکونی در جاهایی که زمین اجازه بدهد بصورت ویلایی و در جاهایی که دارای محدودیت باشد نهایتاً بصورت ۴ واحدی و در زمانبندی دوساله اجرا خواهند شد.

ارسال نظرات